donderdag 4 januari 2018

BERICHTJE OVER MAART 2017

Vandaag is het 4 januari 2018 en ik schrijf iets over maart 2017.

Deze maand zijn we begonnen met een nieuwe bee. We gaan samen machinaal quilten, quiltblokken naaien, of een quilt door quilten.  Het maakt niet uit, als het maar gezellig is.
 De dames gingen verder met hun quiltje. Lara heeft allemaal stroken aan elkaar genaaid en op de foto zie je dat ze weer stroken kaar legt voor een nieuw blok.
 Dit is het uiteindelijke resultaat geworden.
Ook heeft Lara nog stroken  als paperpiece genaaid en dat is een kussen geworden.
 En daar hoort natuurlijk een diploma bij, Lara kreeg er 2.

 Voor Pasen hebben we een workshop gehouden. We hebben een kip gemaakt. Het patroon en de stofjes hadden we besteld bij de quiltster
 hier zie je de dames druk aan het werk
 En hier nog een aantal dames druk bezig.
 Ook was er een winkeltje aanwezig, nl. Iris Creatief uit Borne.
 Tussen de middag een gezamenlijk ontbijt.
 En dat was super gezellig.
 De 23ste was Oma jarig en zijn Gerrit en ik met alle kleinkinderen naar de film geweest.
 Er draaiden meerdere films en ze mochten kiezen, dus we zaten in verschillende zalen.
 Daarna met zijn allen naar de Mc Donalds en toen was het feest compleet.
.en bij een verjaardag horen cadeautjes, allerlei kleurtjes aurifill garen om te appliceren.
daarnaast kreeg ik van Gerrit het prachtige pakket van Phoebes Garden. Elke 2 maanden is hiervan een Bee bij iris Creatief in Borne.

 Verder ben ik  bezig met blokjes maken van de lapjes die ik elke maand krijg.
 dit blok heb ik gemaakt uit onderstaand boek,

Prachtig boek
 ik vind deze quilt erg mooi
 met Carla en Lidy ben ik ook nog naar de Paasworkshop in Borne geweest, er waren wel meer deelnemers, maar die wilden niet op de foto/
 We kregen een leuk pakketje
 En een heerlijke lunch
en dit is het uiteindelijke resultaat geworden

ook een ouwetje uit de kast gehaald, hier moet ik toch eens wat mee gaan doen.
Nu op naar de volgende maand

2 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk om met al de kleinkinderen naar de film te gaan en afsluiten met Mac op je verjaardag, zo hebben ze er ook wat aan. Wat leuk, zo'n grote Bee-club.
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen